Texas, Ostatnia wizyta: Dzisiaj 17:56 (Minut: 31) więc chyba za bardzo go nie zatrzymała :diabelski_usmiech
1.8 TSI czy 2.0 TDI z DSG w trasę?
Zwiń
X
-
1.8 TSI czy 2.0 TDI z DSG w trasę?
Witam Forumowiczów.
Pomocy jestem na finiszu jeśli chodzi o decyzję zakupu i dalej nie wiem jaki motor wybrać. Przejeżdżam 80-120 km dziennie (40-60 km w jedną stronę i z powrotem po pracy).To nie jest jazda w korkach czy po mieście same trasy po kujawach między małymi miastami. Kilka razy w roku dodatkowo dłuższe trasy. Łącznie przebiegi rocznie w granicach 40 tys może trochę więcej. Z benzyny biorę tylko pod uwagę 1.8, z diesla 2.0. Problem w tym, że boję się belki lubię nieraz dynamicznie pogonić nas trasie zwłaszcza po zakrętach preferuję duże przeciążenia i nie chcę poczuć dyskomfortu ze coś mi tam ucieka z tyłu. Jednak moje prędkości w trasie nie są wielkie 80-120 km/h nieraz po prostu muszę podgonić w jakiejś pilnej sprawie i wtedy lubię brać zakręty dość szybko. No i oczywiście co ze spalaniem ile zaoszczędzę w dieselu w skali roku? Szkoda że Golf ma belkę do 105 KM a Octavia do 150 KM.
Co myślicie?
-
-
Bierz benzyniaka - nie będziesz miał belki. Przy ostrej jeździe belka wysiada. Mam z czym porównać :-) i wiem co piszę :-P. Diesel jest dynamiczny ale ma belkę i raczej poza RS i 4x4 się to nie zmieni. Może pomyśl o RS ?Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
CirixX Twoje wątpliwości są podobne do moich, ja się zastanawiam nad RS tylko nie wiem w jakiej wersji. Jeśli chodzi o spalanie to jak jeździsz normalnie to nie powinno być różnicy większej niż 1,5 litra między dieslem a benzyną. Jeśli lubisz pocisnąć to różnica wzrośnie do 2,5-3 litrów. Piszesz że lubisz zakręty, więc bierz RS. Sportowe zawieszenie będzie jak znalazł Różnica w cenie 2.0 TDI a RS TDI nie jest duża (10 tys), a dostajemy 34 KM i trochę więcej gadżetów. Ja do pracy mam około 12 kilometrów i dodatkowo ciekawi ogrzewanie w tych dieslach. W benzynie to wiadomo że grzeje prawie od razu a jak jest w dieslu? Czy ma jakieś dodatkowe nagrzewnice?
Komentarz
-
-
Zaczyna się temat belki ja mam MY 14 i nic nie słychać, auto się bardzo dobrze prowadzi.
Problem mają widocznie Ci co mają MY 13 i tyle.
P.S.
Przejechane 2500 km po łódzkim szosach - super równe nie sąSkoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
Żeby nie było - nie mam nic do belki w autach za 50-70 tys. ale nie za ponad 100 tys.a tyle wychodzi 2.0 TDI po doposażeniu. Skoro się tak martwią w Skodzie o koszty serwisu to dlaczego nie dali mi wyboru wielowahacza za dopłatą?
Prawda jest taka że to VW wykastrował Octavię na rzecz Golfa. Tak samo z lakierem platinium postąpili - zabrali bo był za dobry.
Bardzo twardy ten RS? Proszę o info co oznacza sportowe zawieszenie w RS.
Festexx - wiesz na pewno że w ogóle coś zmienili w belce między MY 13 a MY 14 czy się pocieszasz :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorWidziałem w ogłoszeniach nowe C5 za ok. 84 tys. z hydropneumatykiem. Silnik 1.6 155 KM turbobenzyna - da się jeździć.
Jesli C5 to tylko HDI tu odwrotnie wygrywa Pug.Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CirixXŻeby nie było - nie mam nic do belki w autach za 50-70 tys. ale nie za ponad 100 tys.a tyle wychodzi 2.0 TDI po doposażeniu. Skoro się tak martwią w Skodzie o koszty serwisu to dlaczego nie dali mi wyboru wielowahacza za dopłatą?
Prawda jest taka że to VW wykastrował Octavię na rzecz Golfa. Tak samo z lakierem platinium postąpili - zabrali bo był za dobry.
Bardzo twardy ten RS? Proszę o info co oznacza sportowe zawieszenie w RS.
Festexx - wiesz na pewno że w ogóle coś zmienili w belce między MY 13 a MY 14 czy się pocieszasz :wink:
Na forum niemieckim jest podobno informacja, że amortyzatory z tylu zostały zmienione (inna charatkerystyka)
Mam koła 17" i komfort jest ok.Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
a jak zmienili to poprawił się zarówno komfort jak i sposób amortyzowania poprzecznych nierówności.Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
panowie jako ze stronniczy nie jestem z racji ze mam fabie to kilka slow napiszę.
pierdolicie z ta belka jak malo kto. czy glosniejsza nie wypowiadam sie bo mam auto nizszej klasy . ale jak kolega wiazl mnie 1.4 tsi w o3 to slyszalem silnik a nie belke. co do trzymania. predzej na zakręcie wysadzi was ze standardowego stolka niz belka zlapie uslizg.
w rs sa lepsze stolki i belki niet. bo stolki trzymaja to i auto musi lepiej trzymać
Komentarz
-
-
xtremesystems,
Ja niedawno miałem fabię i na belkę nie narzekałem. Przejechałem O3 kilkaset km i belka (a w każdym razie tylne nadwozie) stukało aż wstyd było jechać. Jak to ktoś trafnie ujął: po lekkim "puk" przedniego nadwozia następowało ostre "jeb" tylnego.
Mam też taki "ulubiony" zakręt na wiadukcie z dylatacją, gdzie dobrze testuje się zarzucanie tyłem. O3 zarzuca tyłem wyraźnie.
W MY2014 stuki i komfort podobno poprawili - takie są oficjalne informacje. Nie robiliby tego, gdyby czegoś nie było na rzeczy.
[ Dodano: Pon 28 Paź, 13 09:49 ]
CirixX,
Co do zmiany w MY2014 - tak, mam to na piśmie.
[ Dodano: Pon 28 Paź, 13 09:53 ]
Cytat:
Szanowny Panie,
Pragniemy skorygować poprzednią odpowiedź:
Zgodnie z informacją od działu techniki faktycznie w 22 tygodniu produkcji zostały wprowadzone drobne modyfikacje w tylnym zawieszeniu. Producent nie informuje dokładnie co zmienił, ale chodziło o uzyskanie nieco bardziej komfortowej charakterystyki zawieszenia.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
Komentarz
-
Komentarz