1.8 TSI czy 2.0 TDI z DSG w trasę?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • psielvis
    Classic
    • 2016
    • 28
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    1.8 TSI czy 2.0 TDI z DSG w trasę?

    Texas, Ostatnia wizyta: Dzisiaj 17:56 (Minut: 31) więc chyba za bardzo go nie zatrzymała :diabelski_usmiech
  • CirixX
    Drive
    • 2013
    • 43

    #2
    1.8 TSI czy 2.0 TDI z DSG w trasę?

    Witam Forumowiczów.
    Pomocy jestem na finiszu jeśli chodzi o decyzję zakupu i dalej nie wiem jaki motor wybrać. Przejeżdżam 80-120 km dziennie (40-60 km w jedną stronę i z powrotem po pracy).To nie jest jazda w korkach czy po mieście same trasy po kujawach między małymi miastami. Kilka razy w roku dodatkowo dłuższe trasy. Łącznie przebiegi rocznie w granicach 40 tys może trochę więcej. Z benzyny biorę tylko pod uwagę 1.8, z diesla 2.0. Problem w tym, że boję się belki lubię nieraz dynamicznie pogonić nas trasie zwłaszcza po zakrętach preferuję duże przeciążenia i nie chcę poczuć dyskomfortu ze coś mi tam ucieka z tyłu. Jednak moje prędkości w trasie nie są wielkie 80-120 km/h nieraz po prostu muszę podgonić w jakiejś pilnej sprawie i wtedy lubię brać zakręty dość szybko. No i oczywiście co ze spalaniem ile zaoszczędzę w dieselu w skali roku? Szkoda że Golf ma belkę do 105 KM a Octavia do 150 KM.
    Co myślicie?

    Komentarz

    • Bomber
      Ambiente
      • 2013
      • 226

      #3
      Bierz benzyniaka - nie będziesz miał belki. Przy ostrej jeździe belka wysiada. Mam z czym porównać :-) i wiem co piszę :-P. Diesel jest dynamiczny ale ma belkę i raczej poza RS i 4x4 się to nie zmieni. Może pomyśl o RS ?
      Pozdrawiam,

      Bomber
      __________________
      O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
      + "Lodówka" :-)

      Komentarz

      • szplukasz
        Ambiente
        • 2013
        • 111

        #4
        CirixX Twoje wątpliwości są podobne do moich, ja się zastanawiam nad RS tylko nie wiem w jakiej wersji. Jeśli chodzi o spalanie to jak jeździsz normalnie to nie powinno być różnicy większej niż 1,5 litra między dieslem a benzyną. Jeśli lubisz pocisnąć to różnica wzrośnie do 2,5-3 litrów. Piszesz że lubisz zakręty, więc bierz RS. Sportowe zawieszenie będzie jak znalazł Różnica w cenie 2.0 TDI a RS TDI nie jest duża (10 tys), a dostajemy 34 KM i trochę więcej gadżetów. Ja do pracy mam około 12 kilometrów i dodatkowo ciekawi ogrzewanie w tych dieslach. W benzynie to wiadomo że grzeje prawie od razu a jak jest w dieslu? Czy ma jakieś dodatkowe nagrzewnice?

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Jeżeli dużo jeździcie i głównie jest to trasa to polecam RS-a TDI, bo spalanie jak się dobrze pociśnie TSI 160-200 km/h będzie wyższe w benzynce o ok. 4-5 l. Normalnie różnica w spalaniu to ok. 1,5-2 litry.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • CirixX
            Drive
            • 2013
            • 43

            #6
            Półtora lub dwa litry więcej ale porównujecie z silnikiem w Octavii 2, może w nowej pali mniej ten silnik 1.8?
            Co do RS`a nie wiem czy nie za twardy komfort jest dla mnie ważny jakie tam są koła i co oznacza sportowe zawieszenie?

            Komentarz

            • Prekompilator
              Rider
              • 2013
              • 420

              #7
              CirixX, komfort i stabilność na zakrętach?
              To chyba tylko zawieszenie aktywne spełnia te warunki.
              Widziałem w ogłoszeniach nowe C5 za ok. 84 tys. z hydropneumatykiem. Silnik 1.6 155 KM turbobenzyna - da się jeździć.

              Komentarz

              • Festexx
                Rider
                • 2013
                • 286

                #8
                Zaczyna się temat belki ja mam MY 14 i nic nie słychać, auto się bardzo dobrze prowadzi.
                Problem mają widocznie Ci co mają MY 13 i tyle.
                P.S.
                Przejechane 2500 km po łódzkim szosach - super równe nie są
                Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                Komentarz

                • CirixX
                  Drive
                  • 2013
                  • 43

                  #9
                  Żeby nie było - nie mam nic do belki w autach za 50-70 tys. ale nie za ponad 100 tys.a tyle wychodzi 2.0 TDI po doposażeniu. Skoro się tak martwią w Skodzie o koszty serwisu to dlaczego nie dali mi wyboru wielowahacza za dopłatą?
                  Prawda jest taka że to VW wykastrował Octavię na rzecz Golfa. Tak samo z lakierem platinium postąpili - zabrali bo był za dobry.
                  Bardzo twardy ten RS? Proszę o info co oznacza sportowe zawieszenie w RS.
                  Festexx - wiesz na pewno że w ogóle coś zmienili w belce między MY 13 a MY 14 czy się pocieszasz :wink:

                  Komentarz

                  • paweł2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1405

                    #10
                    Zamieszczone przez Prekompilator
                    Widziałem w ogłoszeniach nowe C5 za ok. 84 tys. z hydropneumatykiem. Silnik 1.6 155 KM turbobenzyna - da się jeździć.
                    Fajne auto tylko ten motor hmm...wole 100x TSI.
                    Jesli C5 to tylko HDI tu odwrotnie wygrywa Pug.
                    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                    Komentarz

                    • Festexx
                      Rider
                      • 2013
                      • 286

                      #11
                      Zamieszczone przez CirixX
                      Żeby nie było - nie mam nic do belki w autach za 50-70 tys. ale nie za ponad 100 tys.a tyle wychodzi 2.0 TDI po doposażeniu. Skoro się tak martwią w Skodzie o koszty serwisu to dlaczego nie dali mi wyboru wielowahacza za dopłatą?
                      Prawda jest taka że to VW wykastrował Octavię na rzecz Golfa. Tak samo z lakierem platinium postąpili - zabrali bo był za dobry.
                      Bardzo twardy ten RS? Proszę o info co oznacza sportowe zawieszenie w RS.
                      Festexx - wiesz na pewno że w ogóle coś zmienili w belce między MY 13 a MY 14 czy się pocieszasz :wink:
                      Miałem nowe auta z wielowahaczem i mam do tej pory m.in honda accord, OII 1,9 TDI i w swojej O3 nie mam żadnych dźwięków itp.
                      Na forum niemieckim jest podobno informacja, że amortyzatory z tylu zostały zmienione (inna charatkerystyka)
                      Mam koła 17" i komfort jest ok.
                      Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #12
                        nie o komfort chodzi tylko prace zawieszenia

                        poprzeczne nierówności, pofalowana nawierzchnia, szybko pokonywane łuki itp.

                        Komentarz

                        • elektrykprosty
                          Rider
                          • 2013
                          • 311

                          #13
                          Chyba najlepsza opcja to RS TDI jeśli nie będzie Ci brakować rzeczy typu elektr. fotele, webasto itp.

                          Komentarz

                          • Prekompilator
                            Rider
                            • 2013
                            • 420

                            #14
                            Zamieszczone przez CirixX
                            Festexx - wiesz na pewno że w ogóle coś zmienili w belce między MY 13 a MY 14 czy się pocieszasz :wink:
                            Zmienili - mam oficjalną odpowiedź ze Skody. Zmiana miała na celu poprawę komfortu.

                            Komentarz

                            • Festexx
                              Rider
                              • 2013
                              • 286

                              #15
                              a jak zmienili to poprawił się zarówno komfort jak i sposób amortyzowania poprzecznych nierówności.
                              Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #16
                                Zamieszczone przez Festexx
                                a jak zmienili to poprawił się zarówno komfort jak i sposób amortyzowania poprzecznych nierówności.
                                .... kosztem ??
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • Prekompilator
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 420

                                  #17
                                  To, co się działo na jazdach próbnych, było tak masakryczne, że nieważne jakim kosztem.

                                  Komentarz

                                  • szplukasz
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 111

                                    #18
                                    Prekompilator mógłbyś napisać coś więcej?

                                    Komentarz

                                    • greg505
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1239

                                      #19
                                      Prekompilator, ja na jezdzie probnej niczego, niepokojacego nie slyszalem, a specjalnie wybralem miejsca z dziura na dziurze
                                      Black magic

                                      Komentarz

                                      • Octavianos
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1130

                                        #20
                                        Z MY2014 zmienili konstruktorzy Skody lekko zawieszenie z tyłu i teraz jest już wszystko OK.
                                        SIMPLY CLEVER
                                        Wiesz co dobre :-)

                                        Moja Maszyna
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                        Komentarz

                                        • CirixX
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 43

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Octavianos
                                          Z MY2014 zmienili konstruktorzy Skody lekko zawieszenie z tyłu i teraz jest już wszystko OK.
                                          Macie to na piśmie albo gdzieś w sieci ?

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            #22
                                            panowie jako ze stronniczy nie jestem z racji ze mam fabie to kilka slow napiszę.

                                            pierdolicie z ta belka jak malo kto. czy glosniejsza nie wypowiadam sie bo mam auto nizszej klasy . ale jak kolega wiazl mnie 1.4 tsi w o3 to slyszalem silnik a nie belke. co do trzymania. predzej na zakręcie wysadzi was ze standardowego stolka niz belka zlapie uslizg.

                                            w rs sa lepsze stolki i belki niet. bo stolki trzymaja to i auto musi lepiej trzymać

                                            Komentarz

                                            • Prekompilator
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 420

                                              #23
                                              xtremesystems,
                                              Ja niedawno miałem fabię i na belkę nie narzekałem. Przejechałem O3 kilkaset km i belka (a w każdym razie tylne nadwozie) stukało aż wstyd było jechać. Jak to ktoś trafnie ujął: po lekkim "puk" przedniego nadwozia następowało ostre "jeb" tylnego.
                                              Mam też taki "ulubiony" zakręt na wiadukcie z dylatacją, gdzie dobrze testuje się zarzucanie tyłem. O3 zarzuca tyłem wyraźnie.

                                              W MY2014 stuki i komfort podobno poprawili - takie są oficjalne informacje. Nie robiliby tego, gdyby czegoś nie było na rzeczy.

                                              [ Dodano: Pon 28 Paź, 13 09:49 ]
                                              CirixX,
                                              Co do zmiany w MY2014 - tak, mam to na piśmie.

                                              [ Dodano: Pon 28 Paź, 13 09:53 ]
                                              Cytat:

                                              Szanowny Panie,

                                              Pragniemy skorygować poprzednią odpowiedź:
                                              Zgodnie z informacją od działu techniki faktycznie w 22 tygodniu produkcji zostały wprowadzone drobne modyfikacje w tylnym zawieszeniu. Producent nie informuje dokładnie co zmienił, ale chodziło o uzyskanie nieco bardziej komfortowej charakterystyki zawieszenia.

                                              Z wyrazami szacunku,
                                              Zespół ©koda INFO

                                              Komentarz

                                              Pracuję...